دیدگاه‌ها برای شهردار و متحدان شورایی‌اش چگونه دستکاری در بودجه را منحرف می‌کنند؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 23:53
-

شهردار و متحدان شورایی‌اش چگونه دستکاری در بودجه را منحرف می‌کنند؟

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق: در حالی‌که ۵ عضو شورای شهر می‌گویند بودجه مصوب این شورا برای سال ۱۴۰۰ دستکاری شده، کاظم کرامت، متحدان شهردار و شخص او، به روشنی می‌کوشند بحث را از اصل موضوع منحرف کنند. در جلسه خبرساز روز سه‌شنبه شورا، چند مصداق واضح برای اثبات این گزاره وجود داشت. ۱- نخستین نشانه، در

حسن زارعی، عضو شورای شهر که از شهردار دفاع می‌کند در کنار سیدعلی کوشکی، جلسه سه‌شنبه ۱۰ فروردین

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق:

در حالی‌که ۵ عضو شورای شهر می‌گویند بودجه مصوب این شورا برای سال ۱۴۰۰ دستکاری شده، کاظم کرامت، متحدان شهردار و شخص او، به روشنی می‌کوشند بحث را از اصل موضوع منحرف کنند. در جلسه خبرساز روز سه‌شنبه شورا، چند مصداق واضح برای اثبات این گزاره وجود داشت.

۱- نخستین نشانه، در موضوع جلسه نمایان شد؛ در حالی‌که ۴ عضو شورا به «دستکاری» در تباصر بودجه انتقاد داشتند و نه لزوماً به محتوای این تبصره‌ها، نامه‌ای که برای دعوت از اعضای شورا به این جلسه ارسال شده‌بود، موضوع آن را چنین عنوان می‌کرد: «بررسی تباصر بودجه.»

۲- در جلسه روز سه‌شنبه، متحدان شورایی شهردار (کرامت، محمدی، بروغنی و زارعی) بارها تلاش کردند موضوع بحث را در برابر اعضایی که مدعی دستکاری در بودجه بودند، به سمت این سؤال سوق دهند که موضع آن‌ها در برابر بودجه‌ مصوب چه بوده؟ از جمله کاظم کرامت که به روشنی از شهردار دفاع می‌کرد، چندین بار تأکید نمود بودجه ۱۴۰۰ در صحن شورا تصویب شده. در حالی‌که موضوع ادعای مخالفان او این نبود؛ بلکه آن‌ها می‌گفتند بودجه پس از تصویب، دستکاری شده.

۳- سیدعلی کوشکی که مستقیماً مورد اتهام قرار گرفته‌بود، هنگامی‌که انتظار می‌رفت از خودش دفاع کند، بدون این‌که دستکاری در بودجه را رد نماید، بخش عمده سخنانش را به این ادعا اختصاص داد که شورای شهر برخی موارد را در بودجه‌ای که او به شورا فرستاده، تغییر داده‌. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اساساً موضوع بحث، تغییر در بودجه، پس از تصویب در شورای شهر بود. باید ذکر کرد که روند قانونی تصویب بودجه اصولاً به همین صورت است که شهرداری بودجه پیشنهادی به شورا می‌فرستد، و شورا در چند مرحله آن را بررسی می‌کند؛ در جریان بررسی، تغییر، حذف یا اضافه‌کردن مواردی به بودجه پیشنهادی با رأی اکثریت، امری رایج در تصویب همه بودجه‌ها، از جمله بودجه کل کشور است؛ در واقع، این حق قانونی شوراهاست.

۴- زمانی که قرار بود پس از ۴ ساعت جنجال، نتیجه بحث‌ها مشخص گردد، قرار شد موضوع به رأی گذاشته شود. محمدی که بعدها رسماً از دستکاری در بودجه دفاع کرد، در جلسه می‌گفت موضوع رأی‌گیری این باشد که آیا اعضا، موافق بودجه ۱۴۰۰ هستند یا نه. کرامت نیز بر همین سؤال تأکید می‌کرد و زمانی‌که اعضای منتقد او اصرار کردند به رأی‌گیری در مورد صحت تغییر در بودجه، از آن‌ها پرسید چرا این‌قدر روی این مسأله حساس‌اند؟ حال آن که اساساً موضوع بحث‌ها از ابتدا، همین‌ ادعا و بررسی صحت آن بود.

۵- کرامت نهایتاً با فشار اعضا، صحت تغییر در بودجه را به رأی گذاشت. او از طرح این سؤال خشنود به نظر نمی‌رسید. با وجود این‌که ۵ عضو (مقصودی، بخشی، فروغی، ارغیانی و آرمین) رأی موافق دادند، کاظم کرامت کماکان می‌گفت با برگشت بودجه به شورا برای بررسی مجدد آن مخالف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.